31 Ekim 2008 Cuma

Nietzsche'nin sevgilisi Salomeye gönderdiği bir mektuptan alıntı…

NEYİ YAŞAMAK İSTİYORSAN ONU YAŞA

Öyle bir hayat yasıyorum ki ,
Cenneti de gördüm , cehennemi de
Öyle bir ask yasadım ki Tutkuyu da gördüm , pes etmeyi de.
Bazıları seyrederken hayati en önden,
Kendime bir sahne buldum oynadım.
Öyle bir rol vermişler ki ,
Okudum okudum anlamadım.
Kendi kendime konuştum bazen evimde,
Hem kızdım hem güldüm halime,
Sonra dedim ki " söz ver kendine "
Denizleri seviyorsan, dalgaları da seveceksin ,
Sevilmek istiyorsan , önce sevmeyi bileceksin ,
Uçmayı seviyorsan , düşmeyi de bileceksin.
Korkarak yasıyorsan, yalnızca hayati seyredersin.
Öyle bir hayat yasadım ki ,
son yolculukları erken tanıdım
Öyle çok değerliymiş ki zaman,
Hep acele etmem bundan, anladım...

NIETZSCHE

Hiç yorum yok: