21 Ağustos 2008 Perşembe

Belçika -Brüksel-



Ben Brüksel sevmedim…
Arada kalmıştı biraz Amsterdam’dan Paris’e geçerken yolumuz düştü ve bilemeden yaptığımız plan dolayısıyla kalakalmıştık 2 gün… gerçi Brügge’e gittik orası güzeldi nispeten…
Ama yinede sevmedim ben Brüksel’i vakti zamanında Kraliyet ailesinin yaptığı bir iki bişi var meydanda ve sağda solda. Belçika’da – Brüksel’de şu an ki ekselansları hiç bişi yapmamış gibi ortalık virane… Bir metrosu var Ankaray’ı mumla ararsın her taraf kablolar, tuğlaları görünüyor duvarların ve boyasız…
Grote Markt dedikleri bir meydan var birde Ağustos ayında özel günleri varmış koparıp getirdikleri çiçeklerden güya halı yapıyorlar meydana ve yersen Tşörtleri var 2008’in halısı felan diye kartpostallarla beraber… Ama ne Hollanda’daki gibi canlı çiçeklerden ne de Türkiye’deki halılardan bişiler var bu şeyin içinde…
Bana kalırsa Türkiye’den kötü bu memleketçik gerçi 4 yıldızlı otelde gayet ucuza ikamet ettik ve otelin girişindeki fotoğraflarıyla müşerref olduk ekselansları ve eşi hazretleriyle… Ancak sanırım ekselans ailesinin bişi yapmaya pek durumları yok…
Ortalıkta göçmenler ve rüzgar estikçe Türkiye’de bile görmemizin imkansız olduğu ve bu acıklı durumu adeta senfoni halinde bize sunan çiş kokusu… Sürekli keskin ve tekrar tekrar…
Ve yemek yerken ellerinde çocuklarıyla gelen dilenciler bile var bu hem Avrupa hem Başkent hem de Avrupanın Başkentinde…
Bence gönül rahatlığıyla Avrupa birliği başkentliğinden çıkartılabilinir Brüksel ve yerine Türkiye konulsa kesinlikle hiçbir eksiği olmaz hatta şu haliyle bile gayet üstünde kalır benim yalnız memleketim…
Posted by Picasa

Hiç yorum yok: